Sedna Chronicles: Zusammenarbeit von Andy Sharp und Grey Malkin

Mitte Juni erscheint das selbstbetitelte Album des aus Andy Sharp und Grey Malkin bestehenden Duos Sedna Chronicles.

Sharp hat in den letzten Jahren als English Heretic ein beachtliches musikalisches wie textliches Oeuvre veröffentlicht, das sich an der Schnittstelle von Hauntology, Psychogeographie, liminalen Orten und Okkultur verorten lässt und die abseitigen und verborgenen Seiten der britischen Inseln immer wieder thematisiert hat – inzwischen ist das Projekt beendet.  Grey Malkins Arbeiten (als bzw. mit u.a. Widow’s Weed, Meadowsilver oder The Hare And The Moon) sind auch immer wieder auf diesen Seiten besprochen worden und im Interview, das wir vergangenes Jahr mit ihm führten, meinte er: “I think there is possibly a sense of unease or of something haunted in my music”.

Auf “Sedna Chronicles” kommen dann auch die Interessen der beiden zusammen: „With their eponymous debut album, Sedna Chronicles provide an aural document of various journeys taken together by both artists over the course of 2019 to the present day, to locations within Scotland that lean towards the occult, the unusual or the eerie. These landmarks include the polyhedronic sundial at Holyrood Palace in Edinburgh (which has alleged occult providence and is reputedly a gateway to another world), to Gilmerton Cove, an underground and unexplained series of hand carved caverns or chambers that may have been the site of anything from a covenanter’s hideout to a place of witchcraft. Stopping off points range from the gravestone of Lt John Irving of the doomed arctic expedition on board The Terror, to the previous site of the hangman’s noose in Edinburgh’s bustling Grassmarket, and to the remote sands of Aberlady where the wreck of two military submarines sit like the ravaged skeletons of giant metallic sea serpents. Informed by these locations and their sense of genius loci, these 7 pieces of music provide a chronicle or imaginary record of these journeys and the shared experiences at these (often thin) spaces.”

@Bandcamp