Der Australier Dominic Simper alias bambi, der in den vergangenen Jahren ausgiebig als Livemusiker der Psych Rocker Tame Impala getourt ist, hat in den letzten Monaten an Solomaterial gearbeitet, von dem sechs auf Synthie, Klavier und Streichern basierende Tracks nun auf einer EP erscheinen. Die etherisch anmutenden Kompositionen mit mehr als einem kleinen Wink in Richtung kosmischer Musik wurden als Hommage sowohl an klassische Filmscores der 60er und 70er Jahre als auch an japanische New Age-Kompositionen dieser Zeit und an Minimal Music des 20. Jahrhunderts konzipiert. Dem stets im Wandel befindlichen, sich immer wieder neu erfindenden Charakter der Musik steht der Titel “unfolding” gut zu Gesicht. Die EP erscheint als einseitige 12″ bei Spinning Top Records.
“The surreal and cascading élan vital features the emotionally saturated nostalgia embodied in sweeping film soundtracks from decades past combined with warm synthesiser textures. The track, roughly translated to ‘life force,’ demonstrates the constant flux of recurring patterns encountered throughout life. “The realisation, upon being lost in the shimmering surface of a stream or hypnotic trance of gazing at the ocean – that these patterns, and this undercurrent of movement pervades each and every aspect of experience,” says bambi of the evocative sculpture. “The more of your attention you give to something – the more vibrant, complex and rewarding it will reveal itself to be. To unashamedly quote William Blake – to see a world in a grain of sand,” he adds.” (Spinning Top)
“unfolding encapsulates the underlying movement behind everything. Each second the course of our lives, our relationships, our hopes and dreams are unfolding. Everything is always evolving and changing – there’s no such thing as staying still, despite our seemingly inherent desire to hold onto things as they are. This applies to the music as well – I love the idea of rather simplistic melodic fragments bending, weaving and dancing their way around each to create movement.” (bambi)
Foto © Greg Lewis