Der in Tokyo lebende Musiker und Filmkomponist Takuma Watanabe bringt seinen ersten Longplayer heraus. “Last Afternoon”, dessen Komposition in Zusammenarbeit mit Joan La Barbara und Akira Rabelais entstand. basiert auf dem Zusammenspiel eines fünfköpfigen Streicher-Ensembles bestehend aus Anzu Suhara (Violine), Atsuko Hatano (Violine), Naoko Kakutani (Bratsche), Seigen Tokuzawa (Cello) und Hiroki Chiba (Bass), und wurde anschließend mittels digitaler Bearbeitung in die vorliegende, cinematisch anmutende Form gebracht, die immer wieder zwischen entspannte, fast verbummelten Passagen und spannungsgeladenen Momenten changiert. Das Album erscheint auf 300 transparenten LPs und auf 200 CDs beim SN Variations-Ableger Constructive. Das Coverartwork basiert auf einer Arbeit des schwedischen Fotografen und Regisseurs Anders Edström.
“These works are all related to spatial imagined images. There’s like an old hidden castle by a rainforest or a decaying lab in the desert, where I can think and sleep. Sometimes a peculiar sense of time derived from literature is superimposed to negate or add to the space. Prior to composing, I’m reading repeatedly Anna Kavan, Borges, James Tiptree Jr., Kafka and Samuel R Delany. I then create imagined or received images through animation and use them as a paranormal blueprint for to compose from. [...] Currently, I’m interested in how the sounds are perceived when I take away the historical context of how they are written and created. I make the playing between the computer and the performed score indivisible and induce mutual interference between them to generate a slight uncertainty in the source of the sounds. It’s also a meditative way to observe the sound while keeping a certain distance from my compositions.” (Takuma Watanabe)