Francesco Fusaro interpretiert “Treatise” von Cornelius Cardew(1936–81), das in den 60er Jahren in grafischer Notation verfasst wurde frei mit Piano, Perkussion, Field Recordings und Elektronik. Die knapp einstündige Aufnahme erscheint in einer im Abo erhältlichen CD-Reihe “antiklassischer” Musik, die in der Erwartung der Kuratoren irgendwann ihr experimentelles Image verlieren und als klassisch wahrgenommen werden wird.
“19’40’’’s fifteenth release 19’40″ entirely produced by Francesco Fusaro. Inspired by Ludwig Wittgenstein’s Tractatus Logico-Philosophicus, English composer Cornelius Cardew wrote Treatise between 1963 and 1967, consigning to history one of the most extensive and elaborate graphic scores ever produced. It is a 193-page long musical work featuring various symbols, some of which recall conventional musical notation, others are lines or abstract shapes. The score of Treatise is not accompanied by any explicit instructions for the performers on how to perform the work, or which musical instruments should be used, how the pages should be read and in what order: all performative choices fall entirely on the performers.” (19m40s)