Martyn Bates bringt etwas mehr als ein Jahr seit dem Debüt “It Doesn’t Matter Where It’s Solstice When You’re In The Room” (Klanggalerie) das zweite Album seines neuen Soloprojektes Kodax Strophes heraus. “Post-War Baby”, bei dem Bates’ seinen charakteristischen Gesang mit einer Handvoll Instrumente – Gitarre, Piano, Flöte, Percussion, Bass, Elektronik, Effekte – begleitet, ist ein ausgesprochen persönliches Album geworden, in dessen Texten sich das Lebensgefühl seiner Jugend in den 50er und 60er Jahren wiederspiegelt. “Post-War Baby” erscheint auf CD und digital bei Bates’ eigenem Label Hive Arc.
“YOU MIGHT SAY that all of this is my very own reading of Swift As The Wind or perhaps the pre-lapasarian worlds which Dylan Thomas inhabited – an attempt to convey what may or may not have once been seen by myself with the complete eye of innocence. Born late 1957, it’s a picture of a child’s world, maybe – that of the Post-War Baby, still so – even in the early 1960’s, with a mix of lingering austerity painlessly clashing with the bright optimism in the (still!) post-war air… it is the giant world of imagination, armed with a handful of books – glimpsed within the nascent spiritual world of the child).” (Martyn Bates)