Die Cellistin und Sounddesignerin bringt in einigen Tagen ihr neues digitales Album heraus. Auf “Glitch” überblendet sie ihr charakteristisches Cellospiel mit ihrer Stimme und einer Vielzahl an Fieldrecordings, Loops, Synthie-Parts und weiterer Elektronik zu einer fast organisch anmutenden Sammlung an Kompositionen, die im Tempo und im Grad der Experimentierfreude variieren und in der Klangfärbung und der Fata Morgana eines leicht “asiatisch” anmutenden Einschlangs aber so manchen roten Faden aufweisen. Das Album erscheint bei Audiobulb.
“The work “Glitch” is focused on the aesthetic of interferences errors and sound granules in a melt of acoustics and electronics. A glitch a fault in an electronic system becomes a malfunction of the classical way of playing the cello far from the classical music canons to deconstruct the cello sound into small sound cells to experiment with different possibilities so much that almost all the record sounds come from the processing of the instrument. Perfection offers no incentive for improvement and mistake is to go further. However unpredictable it may be it has its own harmony. Integrating the error in a musical composition makes the concept itself harmonic.” (Audiobulb)