Im Rahmen ihrer Reihe “Early Electronic” bringen Sub Rosa eine Sammlung von elektroakustische Unterwasseraufnahmen heraus, die der französische Komponist Michel Redolfi in den Jahren von 1979-1987 in Kalifornien und im Pazifik nahe der kalifornischen Küste eingespielt hat. Die Aufnahmen, die in zwei Teile – Süß- und Salzwassermusik – separiert sind, sollen das Publikum in eine akustische Substanz ziehen, der Sound wird laut Sub Rosa zu einer gallertartigen Masse, in der man schwimmt und sich verliert. Die Sammlung erscheint auf LP, CD und im Download.
“With the Sonic Waters project initiated in 1978, my aim was to situate the field of electronic music within a liberating and futuristic experience, outside the concert halls and in sync with the development of new instruments – in particular the Synclavier digital synthesizer, the first model of which I acquired in 1977. As concert space, the Pacific Ocean seemed to me to be the ideal experimental medium for both acoustic and cultural reasons. I then developed the aesthetic and technical elements that would contribute to the conception of Underwater Music. Numerous performances would follow spanning four decades, in natural sites or in large public pools such as those of Sydney, Paris or Venice during the 2006 Biennale.” (Michel Redolfi)