Der in Los Angeles ansässige Musiker Walt McClements, der in der Vergangenheit bereits in verschiedenen Bands Akkordeon spielte und mit Leuten wie Amanda Palmer oder Weyes Blood kollaborierte, bringt mit “A Hole In The Fence” ein Soloalbum heraus, in welchem er sein Instrument erstmals in einem abstrakteren Rahmen ohne an Folk und Rock orientierte Songstrukturen einsetzt und damit bisweilen an die Spielweisen klassischer Synthesizermusik erinnert. McClements betrachtet die Musik auf “A Hole In The Fence” als Suche nach versteckten Welten und ihrer eigenen Schönheit – nicht im eskapistischen Sinne, sondern als etwas, das auf die Lebenswirklichkeit zurückwirkt und sich mit den Erfahrungen des Alltags überblendet und diesen eine andere Färbung verleiht. “I think of the record as a fragmented narrative connecting threads of the somewhat hidden worlds I’ve travelled through my life, from underground music and punk communities to train hopping and gay cruising grounds”, so der Musiker zu seinem Album. Selbiges erscheint Mitte August in den gängigen Formaten und kann über Bandcamp erworben werden.
McClements’ desire for adventure on an individual level mirrors the playfulness and experimentation on A Hole In The Fence. Though he had played the accordion for years in folk and indie rock bands, as McClements’ listening habits expanded, so did his artistic ambitions. He admits to not having a serious pedigree in ambient or drone listening, but becoming familiar in recent years with artists who create singular visions out of classical and early music instruments like Kali Malone, Mary Lattimore, and Pauline Oliveros provided growth and newfound compositional interest with the accordion, concentrating on overtones and intervals. Fittingly, as the songs mark novelty in his artistic life, McClements’ titles on A Hole In The Fence often construe moments through a gateway. Take the gorgeous title track Thresholds (through a hole in the fence).” (Conflict of Interest)