Die in Zürich lebende Komponistin und Sounddesignerin Noémi Büchi bringt dieser Tage eine neue EP digital beim Label-OUS heraus. Büchi bezeichnet ihre Musik als elektronisch-symphonischen Maximalismus und betont einen orchestralen Ansatz beim Komponieren von Musik – “the sounds are my orchestra, and I arrange them in time and space”. Das ist auch in den drei zwischen Elektroakustik und neoklassischen Ansätzen angesiedelten Stücken auf “Hyle” evident, die in jeweils unterschiedlicher Form Materie in Musik übertragen. “We all are matter, and music is matter. My compositions convert personal and collective memories between trauma and joy into music that is rooted in the emotional dimension, but also intends to spark intellectual euphoria”, so Büchi im Begleittext des Release. “Hyle” ist gleichzeitig ein Auftakt zu ihrem weiter hinten im Jahr enscheinenden Longplayer “Matter”.
“Composer and sound artist Noémi Büchi explores electronic and symphonic maximalism. Her music is defined by a delicate blend of electronic-orchestral condensations and textural rhythms. She strives for a combination of harmonic and dissonant sonorities, to evoke both intellectual and emotional euphoria. Her 2019 debut EP ‘Matière’, released through Light of Other Days, attracted widespread attention within the experimental music scene. In 2020, she released a second EP Prismic Passages on the Leipzig-based tape label Visible Dinner. -OUS will be releasing her debut album Matter and its prelude ‘Hyle’ in 2022, as well as the debut album of Musique Infinie, a collaboration between Noémi Büchi and Feldermelder.” (-OUS)